2013. márc. 8.

Mobil és az offline boltok

Az idei év nagy kérdése, amelyet már oly sok blogban és cikkben megírtak, a mobil terjedése, a mobil vásárlás fejlődése, az e-kereskedelem és az e-szolgáltatás átalakulása. Kitűnően összefoglalja e jelenséget a Kis Ervin Egon által írt bejegyzés (2013 – A web vége?). Vele beszélgettem egy facebook poszton belül egyik érdekes hozományáról, az offline kereskedelem lehetőségéről, átalakulásáról. Ő írta elsőként, mint visszavágási esélyre az online kereskedelmemmel szemben, amit előbb kétkedve fogadtam, de átgondolva a témát, én is megláttam a konkrét lehetőségeket a mobil és az offline piac összekapcsolásában.

Tény, hogy első szint a mobil és az offline terek közötti kapcsolat a Facebook check-in és a Foursquare becsekkolás. Nap mint nap használom ezt a játékos alkalmazást, just for fun. És hogyan lehet továbblépni? Mit tud egy brick-store kezdeni a zsebünkben lévő mobillal?
Először is elfogadni, majd kihasználni. Sokan vannak, akik nem szeretnek kérdezni az eladótól, vagy sokszor nem is érne rá mindenkivel foglalkozni (pl. karácsonyi időszak) ilyenkor milyen jól jönne a termék mellé kihelyezett QR kód, amire „rákattintva” online megnézhetünk egy bemutató filmet az adott termékről. Ugye azt nem is kell hangsúlyoznom, hogy milyen piti dolog nem rendelkezésre bocsátani a  betérő vásárlónak egy WI-FI hálózatot. (Ez amúgy elég szánalmas hazánkban. De komolyan, mibe fáj a 21. században egy helyi WI-FI hálózatot biztosítani a vevőinknek!?). Nos, miután megnéztük a bemutatót, ajánlhatnak nekünk kapcsolódó termékeket, vagy akár olyan kapcsolódó szolgáltatást, amelyet csak helyben tudunk igénybe venni, de az annyira vonzó, hogy az árukereső appot már nem is vesszük elő.
Sőt, akár a helyi Wi-Fi hálózatra való sikeres csatlakozás után átdobhat minket a rendszer egy aktuális akciókat bemutató weboldalra is. De akár hírlevél feliratkozásra is használhatnak QR kódot, vagy twittert helyi jellegű üzenetek továbbítására (pl. pékség esetében, hogy megsült a reggeli kifli) stb. Már csak kreativitás kérdése ki mire használj offline üzletében a mobilunkat. Azt hiszem nem rajtunk fog múlni. És egyet kell értenem, hogy ha nem is látszik elsőre, de valóban új lehetőségekhez jutnak az offline boltok.
Persze csak ha élnek a lehetőséggel illetve az is kell, hogy néhány eladó és biztonsági őr ne tolvajnak és kiűzendőnek tartson, ha előveszem a mobilom és beolvasom az adott termék vonalkódját.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Facebook